Bij Oîkos stoppen we al onze passie in het maken van de best mogelijke yoghurt op Griekse wijze: een zachte textuur met room voor een intense zoetheid. We hebben altijd gezegd dat de smaak goddelijk is en de textuur mythisch, nu hebben we het bewezen. 

Eind 2022 hebben we een onafhankelijk consumentenonderzoek uitgevoerd door de agentschappen Haystack & PRS, met 340 consumenten die 90% van de merken op de markt van yoghurt op Griekse wijze hebben getest met vergelijkbare producten qua receptuur: gewoon en vetrijk (zonder vetarm, mager, 0%, vet, lactosevrij, plantaardige alternatieven of gearomatiseerd). ​

Om te controleren of onze resultaten nog steeds relevant zijn, werden de samenstelling en volumes van de geteste Griekse yoghurts opnieuw nagegaan in MAT P11 2023 en vergeleken met die van 2022. Uit de resultaten blijkt dat de recepten en de samenstelling van de geteste producten niet zijn veranderd, dat er geen nieuw merk yoghurt op Griekse wijze met significant marktaandeel op de markt is gekomen en dat de geanalyseerde producten nog steeds 87% van het totale marktvolume vertegenwoordigen. We kunnen daarom uit deze resultaten concluderen dat Oîkos in 2024 zijn positie als nummer 1 in yoghurts op Griekse wijze kan behouden!

En hier zijn de details van de aanpak in 2022:

Testopzet:​

Vergelijkende blinde producttest 1​
Aantal deelnemers: N = 160 personen. 2 locaties: Antwerpen en Luik​
Allen zijn gebruiker van yoghurt op Griekse wijze en zijn verantwoordelijk voor aankopen in het huishouden​
Datum: 5 tot 9 september, 2022​

Vergelijkende blinde producttest 2​
Aantal deelnemers: N = 180 personen. 2 locaties: Antwerpen en Luik​
Allen zijn gebruiker van yoghurt op Griekse wijze en zijn verantwoordelijk voor aankopen in het huishouden​
Datum: 24 tot 28 oktober, 2022.​

Resultaten ​
Volgens de resultaten van dit onafhankelijke consumentenonderzoek komt Oîkos naar voren als de yoghurt op Griekse wijze die qua smaak en textuur de voorkeur van onze consumenten geniet, met resultaten die statistisch superieur zijn aan alle geteste concurrenten op het gebied van zoete smaak, aangename nasmaak en een smeltende textuur in de mond.​

Hieronder vindt u de gedetailleerde resultaten​

Deze resultaten bevestigen wat we al wisten: wij hebben het gemaakt, jullie gaven er de voorkeur aan. Elke lepel is een moment om van te genieten, een reis naar Griekenland. #mythisch ​

*Blinde sequentiële monadische tests uitgevoerd in 2022 door meer dan 160 consumenten van yoghurt op Griekse wijze, in een markt vergelijkbaar in 2023.